Station Lelystad Zuid.

Station Lelystad Zuid is een beoogd station in Lelystad dat bij de aanleg van de Flevolijn in 1988 in ruwbouw is aangelegd. Opening van het station wordt niet voorzien vóór 2025.
©Richard van Egmond
Station Lelystad Zuid.
Klik op de foto voor een grotere versie.

Bekijk hier een grotere versie van de foto: https://goo.gl/2hUzXu

Dat heeft te maken met de groei van Lelystad die minder krachtig is gebleken dan men bij aanleg van de Flevolijn had gedacht. Het station ligt nu nog in een onbebouwd gebied ten zuiden van de rand van de stad en is afgesloten met hekken om onbevoegden buiten het terrein te houden.

2 gedachtes over “Station Lelystad Zuid.

  1. Ik zag de titel in mijn mail, en ik zat al achter mijn oren te krabben, station Lelystad Zuid? Er is toch maar 1 station in Lelystad… nu snap ik het… maar ja, het ligt er alvast 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Ja, zo kan je het ook zien ja. Maar het ligt er al een hele lange tijd en eigenlijk weg te rotten, dus mocht het ooit weer nieuw leven ingeblazen worden, dan zal er heel veel aan moeten gebeuren, want het is nu ook helemaal niet goed bereikbaar. Geeft wel een mooi spookbeeld;-)

    Like

Geef een reactie

